Iniciativas a nível de pesquisa, ensino ou extensão nas universidades brasileiras.
UFPel quer aprendizagem criativa no ensino, na pesquisa e na extensão
“Desenvolver na Universidade uma cultura, e uma prática, de processos de ensino e aprendizagem criativos, com metodologias ativas, que tiram o foco do professor e o transportam aos conteúdos ou aos estudantes. Esta ideia está em andamento na UFPel, num primeiro momento, para ser implantada nos programas de Pós-Graduação, mas devendo, em seguida, atingir também o ensino de graduação e os projetos de extensão.”
Preprint! Laclo 2019
An Framework for collecting and analyzing interactions in Scratch projects
The search for engaging students in the classroom is a constant concern of teachers and education professionals. With the advancement of technologies, various mechanisms appear as allies to achieve this goal and today foster a wide range of projects which use them as teaching mechanisms. Along with this comes the need for evaluation and validation of these projects. This work describes a framework that provides mechanisms for the development of tools capable of measuring and evaluating the impact of these technologies in the students learning. Index Terms-scratch, evaluation of scratch projects, scratch in education, automated evaluation of scratch projects.
Esse GT de Universidades criativas ainda está em funcionamento?